HSMAIs kommunikasjonspris til Scandic Havet

Under sommerfesten i regi av HSMAI og Oslo Handelsstands Forening tirsdag kveld, ble Scandic Havet kåret til vinner i kategorien kommunikasjonskategorien, da HSMAI delte ut sine Service Awards Norway 2016.

Stemningen var høy da om lag 150 mennesker var samlet til fest på Steen & Strøms Taket i Oslo sentrum, for å feire sommeren – og vinnerne i de respektive konkurransekategoriene.

– Scandic Havet i Bodø har vært en foregangsbedrift på kommunikasjonsfeltet i nordnorsk reiseliv, og har vært til stor inspirasjon for andre, sier juryens leder, høyskolelektor Ulf Stigen ved Høyskolen Kristiania om vinneren.

– Jeg er utrolig stolt på vegne av Scandic Havet. En slik anerkjennelse setter vi svært høyt. Det er en fin bekreftelse, og påminnelse om at god kommunikasjon mot kunder, media og lokalsamfunn er en viktig strategisk posisjon å ta, sier Havet-direktør Henry Hansen.

Her er juryens begrunnelse, ordrett gjengitt:

Vinneren har siden åpningen i 2014 bidratt til å fremme opplevelsesmulighetene på destinasjonen sammen med andre reiselivsbedrifter i denne Nordnorske perlen. Gjennom et sterkt lokalt engasjement har hotellet vært svært synlig både nasjonalt og internasjonalt. Resultatene av dette arbeidet er økt omsetning, høyere servicenivå og solid tillit hos lokalbefolkningen.

Det er svært gledelig å kåre Scandic Havet som vinner i kategorien Communication. HSMAI gratulerer!

Sommerfesten og prisutdelingen kunne knapt ha funnet sted under bedre forhold, som det fremgår av disse bildene:

Toppfoto: Scandic Havet mottar vinnerprisen i kategorien Communication under HSMAIs sommerfest på Steen & Strøms Taket i Oslo sentrum, tirsdag 20. juni 2017. Fotograf: Ida Øksdal-Korneliussen.